Reklamacje

Kupiony przez Ciebie przedmiot powinien być dostarczony bez wad oraz posiadać właściwości zgodne z zawartą umową sprzedaży. Jeśli przed upływem 2 lat od wydania produktu okaże się, że jest on niezgodny z umową sprzedaży, odpowiada za to Sprzedawca. W przypadku konieczności reklamowania produktów zakupionych w sklepie internetowym Składzik Prezentów, przysługuje Ci ona z tytułu rękojmi (podstawa prawna: ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r., Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm., oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa).

    

Uprawnienia konsumenta w przypadku  reklamacji produktu:

1. Wymiana lub naprawa. 
Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.

2. Obniżenie ceny lub zwrot pieniędzy.
Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Produktu z wadą pozostaje do wartości Produktu bez wady. Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.

Jeżeli Klientem jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę zgodnie z postanowieniami powyżej usunięcia wady żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.

Jeżeli spośród sprzedanych Produktów tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od Produktów wolnych od wad, bez szkody dla stron obu, uprawnienie Klienta do odstąpienia od umowy ograniczone jest do Produktów wadliwych.

Formularz reklamacji do pobrania (doc)

Sposób złożenia reklamacji:

Należy wydrukować formularz zamieszczony na stronie w formacie PDF, wypełnić go, oraz przesłać z produktem na adres firmy Składzik Prezentów ul. krakowska 171, Biały Kościół , 32-089 Biały Kościół

  • reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania produktu
  • koszty związane z odesłaniem reklamowanego produktu zwracane są natychmiast po otrzymaniu przesyłki i pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji"